مجله عمومی کابینت

طبقه بندی موضوعی

چند تا از تفاوت های سانروف و مونروف خودرو

يكشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰ ق.ظ

شاید شما هم خودروی کیا داشته باشید یا اینکه از لوازم یدکی کیا استفاده میکنید و خودروی کیا شما دارای سانروف یا مونروف باشد . ما در اینجا هستیم تا چند تا از تفاوت های سانروف و منروف را به شما بگوییم . پس برای خواندن ادامه مطلب با ما همراه باشید .

به طور کلی، سانروف به هر نوع پانل روی سقف خودرو گفته می شود که به نور، هوا یا هر دو اجازه ورود به خودرو را می دهد. یک پنجره روی پشت بام، به نوعی.

اما در مورد سانروف و تفاوت آن با سانروف چیست. خوب، تفاوت اصلی این است که سانروف معمولاً یک صفحه شیشه ای رنگی روی سقف خودرو است.

افراد زیادی بوده اند که سعی کرده اند تفاوت ها را توضیح دهند، اما فکر می کنیم برای استفاده از یک جناس، آن را رمزگشایی کرده ایم. بسیاری گفته‌اند که سانروف‌ها به‌طور کامل به روی عناصری باز می‌شوند که به میزان لازم یا کمتر از آن نور خورشید وارد شود، اما سانروف‌ها می‌توانند کمی باز شوند تا هوای تازه وارد کابین شود، اما کاملاً مانند سانروف باز نمی‌شوند.

برخی از افراد از اصطلاح سانروف برای توصیف سانروف استفاده می کنند، اما تفاوت های جزئی وجود دارد، اگرچه برای بسیاری این دو کلمه قابل تعویض هستند. تفاوت‌های ظریف ممکن است نیاز به توضیح داشته باشند، بنابراین اینجاست.

سانروف

معمولاً یک سانروف شامل دو نوع پانل است: یک پانل می تواند فلزی یا همان مواد سقف اتومبیل باشد و می تواند با دست جمع شود تا پانل شیشه ای بالا نمایان شود. بالاتر از این، پانل دستی دهانه اصلی در سقف خودرو است که شیشه ای است و معمولاً رنگی است. این پنجره سقف شیشه ای را می توان در قسمت عقب به سمت بالا کج کرد تا هوا وارد کابین شود یا به طور کامل جمع شود تا اساسا به عنوان یک پنجره باز در سقف عمل کند.

وقتی صحبت از سانروف به میان می‌آید، می‌توان طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف سانروف را در اختیار تولیدکنندگان قرار داد.

انواع سانروف

سانروف جمع شونده: دارای یک پانل شیب دستی است که به طور کامل جمع نمی شود.

سانروف اسپویلر: پانل سانروف به سمت بالا متمایل می شود و حدود 60 درصد از مسیر خارج از ماشین باز می شود.

سانروف/مونروف داخلی: این سانروف ها معمولا برقی هستند. پانل به طور کامل بین سقف فلزی و سرپوش داخلی به عقب می‌چرخد.

سانروف داخلی

تاشو/راگتاپ: دارای یک پانل پارچه‌ای است که در حین باز شدن به عقب تا می‌شود.

سانروف تاشو/راگ تاپ

سانروف کشویی Top-Mount: این سانروف روی ریل نصب می شود تا در قسمت بیرونی خودرو باز شود.

سانروف کشویی بالا کوه

سقف پانورامیک: یک سانروف چند پانل با پانل هایی روی صندلی های جلو و عقب. اینها می توانند پانل های ثابت یا کشویی باشند.

سقف پانوراما

سقف متحرک: این نوع سانروف تقریباً قابل تبدیل است و دارای دو صفحه شیشه ای قابل جدا شدن است که سقف خودرو را به شیشه های جانبی باز می کند.

سقف متحرک Jeep Renegade

سقف متحرک Jeep Renegade

سقف متحرک

 

مونروف

 

سانروف نوعی سانروف است زیرا اجازه می دهد نور و هوا از بالای خودرو وارد شود اما از نظر جنس و کارکرد نیز ویژگی های متفاوتی دارد.

هدف از سانروف لذت بردن از زیبایی مناظر در شب از پشت بام بود و در نتیجه تجربه رانندگی را غنی می کرد.

سانروف نوعی سانروف است که معمولاً شامل یک صفحه شیشه‌ای رنگی است و هم نور و هم هوا را بدون گیره دوم کشویی وارد می‌کند. سانروف ها معمولاً فقط کمی کج می شوند تا نسیم خنک وارد کابین شود، اما معمولاً مانند سانروف کاملاً باز نمی شوند.

با این حال، گاهی اوقات یک وسیله نقلیه لوکس با یک سانروف ارائه می شود که شامل یک کرکره/پانل کشویی داخلی نیز می شود که به شما امکان خاموش کردن چراغ را می دهد.

هیچ استاندارد منتشر شده ای در مورد اصطلاحات و قابلیت تعویض دو عبارت سانروف و سانروف وجود ندارد. در ابتدا، در دهه 80، اکثر سانروف های جمع شونده از فلز ساخته می شدند و حاوی شیشه نبودند.

اصطلاح سانروف زمانی رایج شد که هوندا آن را برای سانروف های شیشه ای جمع شونده خود به کار برد. هوندا در آن زمان کاملاً شرایط خود را اختراع می کرد، به عنوان مثال، آنها اصرار داشتند که سیستم ABS خود را ALB بنامند.

هدف اصلی این اصطلاح این بود که می‌توانید ماه را از طریق سانروف بدون باز کردن ماشین خود در سرمای یک شب تاریک ببینید.

این روزها پیدا کردن خودرویی با سانروف فلزی بسیار دشوار است، بنابراین این تمایز دیگر صدق نمی کند. از نظر فنی، در بیشتر موارد هیچ تفاوتی بین سانروف و سانروف وجود ندارد، زیرا امروزه بیشتر دریچه‌های خودروها دارای شیشه‌ای هستند که نور خورشید یا مهتاب را بدون باز کردن سقف به عناصر وارد می‌کند.

در آن زمان، سانروف یک پانل جامد و همرنگ روی سقف بود که باز می‌شد، بیرون می‌آمد یا قابل جابجایی بود، اما سانروف به طور خاص یک پانل شیشه‌ای بود که تقریباً همان کار را انجام می‌داد.

اگر بخواهیم در این مورد سخت گیر باشیم، اکثر خودروها در واقع سانروف ندارند، اما در واقع سانروف هستند، زیرا بیشتر دریچه ها پنل های شیشه ای هستند که می توانند در برابر عناصر بسته باقی بمانند، اما در عین حال نور و دید را وارد می کنند. از دنیای بیرون بنابراین این بدان معناست که اکثر خودروهای جدید امروزی با سانروف عرضه می‌شوند، نه سانروف، زیرا سانروف‌های فولادی سخت تقریباً از مد افتاده‌اند.

پس حالا می دانید. اکثر خودروها در واقع دارای سانروف هستند، اما ما به آنها سانروف می گوییم، حتی اگر از نظر فنی اینگونه نباشد. بنابراین آیا باید سانروف های خود را سانروف بنامیم یا واقعاً مهم است؟ اگر هنوز گیج هستید، تنها نیستید زیرا به نظر نمی‌رسد تولیدکنندگان تفاوت را به ما بگویند. شاید لازم باشد هوندا یک بار دیگر به موضوع مراجعه کند، اما تا آن زمان توضیح MyVehicle.ie در مورد تفاوت ها کافی است. از هر طرف که به آن نگاه کنید، از منظره آن لذت ببرید چه خورشید باشد چه ماه و یک سواری شاد.

 

منبع : https://www.myvehicle.ie/car-news/moonroof-vs-sunroof-differences

  • نازنین رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی