مجله عمومی کابینت

طبقه بندی موضوعی

خواه عکاس مستقل باشید ، فروشگاه سخت افزار داشته باشید یا نوع دیگری از مشاغل کوچک داشته باشید ، یک وب سایت عالی برای موفقیت کار شما ضروری است. من به عنوان یک مدیر وب سایت که در ساخت یا بازاریابی بیش از 100 وب سایت مشاغل کوچک کار کرده ام ، می دانم که ایجاد وب سایت های تجاری عالی و جذاب چه کاری لازم دارد.

اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت راه اندازی جدید یا کارآیی بیشتر سایت فعلی خود هستید ، در اینجا 10 مرحله اصلی برای شروع کار و کمک به وب سایت کسب و کار کوچک خود در رقابت آنلاین در بازار آنلاین آورده شده است.

1. یک نام دامنه خوب بدست آورید
نام دامنه شما ، همچنین به عنوان آدرس وب سایت شما شناخته می شود ، اغلب نقطه ورود به سایت شما است. مهم است که برای اهداف کاربردی و همچنین بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تأثیر خوبی ایجاد کند.

در اینجا چند نکته برای یافتن نام دامنه مطلوب آورده شده است:

هجی کردن  و تلفظ آن را آسان باشد. سعی کنید از کلمات عامیانه ، ساخته شده یا بسیار باطنی استفاده نکنید.
آن را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید. هرچه کوتاه تر باشد ، به راحتی می توانید به خاطر بیاورید و به درستی تایپ کنید.
از پسوند دامنه مناسب استفاده کنید. سعی کنید همیشه آن را به یک نام دامنه .com یا .ir تبدیل کنید (برخلاف .net ، .co و غیره) مگر اینکه استفاده از پسوند دیگری مانند .gov ، .edu یا .org مناسب تر باشد.
از اعداد و خط ها پرهیز کنید. به سختی به خاطر می آورند و از نام دامنه فقط با کلمه زیبا و به یاد ماندنی نیستند و ممکن است هنگام صداگذاری نام دامنه سو تفاهم شوند.
آدرس را گسترده کنید تا رشد آینده را تسهیل کنید. به عنوان مثال ، Amazon.com آدرس وب سایت بسیار گسترده تری از BooksOnline.com است و به آمازون اجازه می دهد تقریباً هر نوع کالای مصرفی را به جای فقط کتاب ، همانطور که هدف اصلی آن بود ، بفروشد.
اطمینان حاصل کنید که به یاد ماندنی است. با وجود بسیاری از وب سایت ها در اینترنت ، مهم است که نام وب سایت شما جذاب باشد تا افراد در آینده نحوه دسترسی به آن را به خاطر بسپارند.
درباره نام دامنه تحقیق کنید. برای دیدن اینکه آیا آدرس وب سایت مشابه از قبل بصورت آنلاین وجود دارد یا خیر ، آن را در گوگل جستجو کنید تا مطمئن شوید حاوی علائم تجاری ثبت شده نیست.
بررسی کنید که آیا قیمت مناسب است. تعیین کنید آیا می توانید آدرس وب سایت مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنید زیرا اکثر نام های دامنه خوب گرفته شده و باید از مالک فعلی خریداری شوند.
از اسامی بی ربط پرهیز کنید. اسمی را انتخاب کنید که معنایی را به شما منتقل کند تا کاربران بلافاصله بدانند تجارت شما چیست. یاهو و گوگل نام های جذابی هستند ، اما مارک آنها بسیار گران بود و ممکن است بودجه کوچک شما برای تجارت کوچک شما مناسب نباشد.
یک URL مناسب SEO ایجاد کنید. در صورت لزوم ، سعی کنید به یک آدرس وب سایت مناسب SEO که شامل کلمات کلیدی و موقعیت جغرافیایی باشد ، برسید. 
2. خرید میزبانی وب امن یا همان سرور مناسب و مقیاس پذیر با پشتیبانی فنی خوب
میزبان وب سایت (یا گاهی اوقات به عنوان ارائه دهنده میزبانی وب نیز شناخته می شود) شرکتی است که فناوری و خدمات لازم برای مشاهده یک وب سایت را در اینترنت ارائه می دهد. شما نام دامنه خود را به ارائه دهنده میزبانی خود متصل می کنید تا وقتی کاربران از آدرس وب سایت شما بازدید می کنند ، وب سایت شما که در حساب میزبانی خود ذخیره می کنید به آنها نشان داده شود.

هزینه خدمات میزبانی به صورت ماهانه یا سالانه بسته به نوع فناوری و پشتیبانی شما هزینه می گیرد. در صورت خرید برنامه سالانه بر خلاف برنامه ماهانه ، معمولاً می توانید تخفیف بگیرید.

در اینجا چند راهنما برای انتخاب یک برنامه میزبانی وب سایت خوب آورده شده است:

برای دسترسی به سرور شما باید یک رابط کاربری سرور مانند cPanel آسان وجود داشته باشد. برای مشاهده محتوای سرور و ایجاد تغییرات لازم نیست از دستورات ترمینال استفاده کنید ، مگر اینکه بتوانید برای کمک به شما یک سرور سرور حرفه ای استخدام کنید.
بررسی کنید چه نوع امنیت سرور در سرور مورد نظر شما وجود دارد. شما می خواهید از طریق Secure File Transfer Protocol (SFTP) به سرور خود دسترسی پیدا کنید. روزانه باید از محتوای سرور شما پشتیبان تهیه شود. همچنین برای نصب گواهینامه های لایه امن سوکت (SSL) باید یک روش آسان ، یک یا دو کلیک وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که شرکت میزبان امنیت منظم را انجام می دهد. در حالت ایده آل ، شرکت میزبان شما دارای یک پروتکل امنیتی منتشر شده است که می توانید آن را مرور کنید تا بدانید که چگونه سرورهای خود را ایمن نگه می دارند.

3. به طور برجسته توصیف واضحی از تجارت خود را به نمایش بگذارید
مهم است که به افراد اجازه دهید بلافاصله بدانند شما چه کسانی هستید و چه کاری انجام می دهید تا هنگام مراجعه به وب سایت مشاغل کوچک شما احساس سردرگمی نکنند. مطمئن شوید که آگهی اصلی صفحه اصلی شما (همچنین به عنوان "تصویر قهرمان" شناخته می شود) و آگهی های بعدی نمایشی تصویری از خدمات شما هستند و همچنین دارای یک حروف نوشتاری مقدماتی در نزدیکی بالای صفحه هستید که توصیف می کند چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید .

علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که هر دو منوی اصلی و پایین صفحه شما دارای پیوندهای صفحه "درباره ما" هستند که به راحتی در دسترس هستند ، بنابراین افراد می توانند بر روی آنها کلیک کنند و اطلاعات بیشتر درباره کسب و کار شما را به صورت عمیق بخوانند.

4. بهترین سیستم مدیریت محتوا را پیاده سازی کنید
سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک برنامه یا برنامه نرم افزاری است که برای ایجاد و مدیریت محتوای دیجیتال استفاده می شود. CMS خوب به شما کمک می کند سایت خود را حفظ کنید و برای استفاده از آن نیازی به دانش فنی زیادی ندارید. شما باید CMS ای را انتخاب کنید که برای نیازهای منحصر به فرد شما طراحی شده باشد. از سیستم های مختلفی به دلایل مختلفی مانند کاربر پسند بودن ، توسعه پذیری و بودجه استفاده می شود.

در زیر برخی از سیستم های معروف با شرح نقاط قوت و ضعف آنها آورده شده است.

وردپرس: وردپرس محبوب ترین CMS جهان است. این یک انجمن پشتیبانی گسترده ، فعال و پلاگین های مفید بسیاری برای گسترش عملکرد سایت شما دارد. (و اگر نمی توانید افزونه ای پیدا کنید که آنچه را که می خواهید انجام دهد ، پیدا کردن یک توسعه دهنده وردپرس که بتواند یکی از این موارد را برای شما بسازد آسان است!) نصب وردپرس نیز رایگان و نسبتاً ساده است. بیشتر توسعه دهندگان وب سایت با آن آشنایی دارند بنابراین یافتن فرد یا نمایندگی که بتواند در سایت شما کار کند کار سختی نیست. من معمولاً به دلیل انعطاف پذیری و توسعه پذیری ، توصیه می کنم مشاغل کوچک از وردپرس برای ایجاد وب سایت های خود استفاده کنند.

البته باید توجه داشت که بزرگترین نقطه ضعف وردپرس امنیت است - از آنجا که بسیار محبوب است ، بیشترین هدف را هکرها می گیرند. سایت وردپرس شما باید مرتباً نگهداری و ایمن شود تا هک نشود. همچنین ، امنیت هر پلاگین شخص ثالث دشوار است ، بنابراین ایمن نگه داشتن سایت وردپرس شما باید از طریق بهترین روش های مختلف یک تعهد مداوم باشد (بررسی اینکه پلاگین های شما در چند ماه گذشته به روز شده است یا خیر ، مطمئن شوید که این یک افزونه است) افزونه موجود در مخزن رسمی وردپرس ، حذف سریع پلاگینهای استفاده نشده و غیره).

دروپال: دروپال یکی دیگر از CMS های محبوب است. این مزایای بسیاری از مزایای مشابه وردپرس را دارد ، از جمله انعطاف پذیری ، سهولت استفاده و یک جامعه پشتیبانی بزرگ. به طور قابل توجهی CMS ایمن تری نسبت به وردپرس است (از فعالیت های مخرب ایمن تر است). با این وجود ، آنقدر گزینه پلاگین یا طرح زمینه ندارد ، که باعث می شود کمتر قابل توسعه باشد. برای سالهای طولانی ، وب سایت کاخ سفید (Whitehouse.gov) با دروپال اداره می شد ، اما از آن زمان به وردپرس تغییر یافته است ، که امروز نیز از آن استفاده می کند.

جوملا !: یکی دیگر از CMS های معروف جوملا است! خارج از جعبه ، از SEO ، امنیت و قابلیت های چند زبانه بهتری نسبت به وردپرس برخوردار است. با این وجود ، وردپرس با کمک چند افزونه از قابلیت های جوملا پیشی می گیرد.

Squarespace: Squarespace سرویسی است که ماهانه یا سالانه در آن مشترک می شوید و ایجاد وب سایت و وبلاگ را به یک تجربه "کشیدن و رها کردن" آسان می کند. این شامل طراحی وب سایت ، توسعه ، نگهداری نرم افزار ، معیارها ، نام دامنه با خرید سالانه ، امنیت SSL ، پشتیبانی 24 ساعته و پهنای باند نامحدود و میزبانی فضای ذخیره سازی همه در یک بسته است. خصوصاً برای خلاقیت مناسب است و الگوهای درجه یک طراحی را برای شما فراهم می کند. اگر بودجه کمی دارید ، به یک سایت ساده و زیبا احتیاج دارید ، اما توانایی خرید یک طراح وب سایت را ندارید ، این یک سرویس عالی برای شماست.

منحنی یادگیری با Squarespace نسبت به وردپرس ، دروپال و جوملا بسیار کمتر است ، اما تقریباً به همان تعداد گزینه های توسعه پذیری ندارد. با این حال ، اگر دانش فنی کمی دارید یا هیچ دانش فنی ندارید و به دنبال یک راه سریع و آسان برای راه اندازی یک وب سایت هستید ، Squarespace گزینه ای عالی برای شماست.

Wix: Wix شباهت زیادی به Squarespace دارد اما کمی کاربر پسندتر است. این یک اشتراک ماهانه است ، اما نه سالانه و دارای ویژگی های مشابه است. Wix همچنین یک سازنده کشیدن و رها کردن است - شما می توانید عناصر را به راحتی در هر کجای صفحه بکشید و رها کنید. در مقایسه ، Squarespace ساختار بیشتری دارد که در آن می توانید صفحه را بکشید و رها کنید. منحنی یادگیری استفاده از Wix حتی از Squarespace کوتاه تر است ، بنابراین اگر شما نیاز به انتشار سریع یک سایت دارید ، این ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

Wix قالب های بسیار بیشتری نسبت به Squarespace برای انتخاب دارد ، اما هنگامی که الگویی را انتخاب کردید ، باید به آن پایبند باشید یا مجبور شوید سایت خود را کاملاً از نو بسازید. با استفاده از Squarespace ، می توانید بدون نیاز به بازسازی کل سایت ، الگوی خود را در هر زمان تغییر دهید.

5. یک بستر تجارت الکترونیکی خوب انتخاب کنید
اگر قصد فروش کالا و / یا خدمات از طریق وب سایت خود را دارید ، برای این کار به فن آوری مناسبی نیاز خواهید داشت. (اگر در حال حاضر چیزی نمی فروشید ، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید زیرا تجارت الکترونیکی به طور بالقوه می تواند سود شما را افزایش دهد.) اگر تصمیم دارید به کاربران اجازه معامله مالی دهید

6. یک رابط کاربری وب سایت جالب ، به یاد ماندنی و جذاب ایجاد کنید
اطمینان حاصل کنید که رابط وب سایت مشاغل کوچک شما تأثیر مثبتی را ایجاد می کند که نتایج را به همراه دارد. با اجرای پیشنهادات زیر می توانید این کار را انجام دهید:

از گرافیک زیبا و قلم های آسان برای خواندن استفاده کنید.
مطمئن شوید که گرافیک شما برای بارگذاری سریع فشرده و بهینه شده است. اگر وب سایت شما کند است ، موتورهای جستجو مانند Google رتبه بندی شما را جریمه می کنند.
در مورد این رقابت تحقیق کنید تا ببینید چگونه وب سایت های خود را طراحی و بهینه کرده اند. اجزای مشابهی را که برای وب سایت مشاغل کوچک شما کار می کنند ، پیاده سازی کنید.
درباره مخاطب مورد نظر خود تحقیق کنید تا ببینید چه چیزی از سایت شما می خواهند و دستیابی به آن را برای او آسان می کنیم.

7. وب سایت مشاغل کوچک خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید
SEO مجموعه ای از اقدامات است که شما برای اطمینان از فهرست بندی موتورهای جستجو و رتبه بندی مناسب وب سایت خود و سپس نمایش آن به کاربران موتور جستجو ، به وب سایت خود اعمال می کنید.

8. به طور منظم محتوای با کیفیت ایجاد و منتشر کنید
کمیت و تازه بودن محتوا برای موتورهای جستجو مهم است ، بنابراین مهم است که شما طرحی برای انتشار مقالات با کیفیت و / یا پست های وبلاگ در سایت خود و سایت های خارجی که به سایت شما لینک می شوند ، تهیه کنید. اگر می خواهید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید و افراد را تشویق کنید که بارها و بارها به سایت شما بازگردند ، باید وب سایت خود را با محتوای جدید و مرتبط هرچه بیشتر مرتب به روز کنید.

علاوه بر محتوای صفحه استاتیک و مقالات ، یک فرم عالی از محتوای ارسال شده در وب سایت شما ، توصیفات است. درخواست توصیفات از مشتریان و انتشار آنها در وب سایت شما راهی عالی برای ارسال محتوای تازه و با کیفیت در سایت شما است که باعث جذابیت بیشتر تجارت کوچک شما می شود.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از لحنی متناسب با مارک استفاده می کند که مردم از خواندن آن لذت می برند.

9. ابزارهای مدیر وب را نصب کنید
با نصب Google Analytics و Google Search Console (هر دو ترجیحاً از طریق Google Tag Manager) و Bing Webmaster Tools از داده های مهم استفاده کنید تا به شما در تحلیل میزان بازدید و عملکرد سایت کمک کند. از این ابزارها می توان برای ردیابی انواع زیر اطلاعات استفاده کرد:

بازدیدکنندگان روزانه ، هفتگی و ماهانه از سایت شما
تعداد بازدیدها در هر صفحه از سایت شما
"نرخ گزاف گویی" - درصدی از کاربرانی که پس از مشاهده فقط یک صفحه به سایت شما می آیند و از آنجا خارج می شوند (الگوریتم های Google به وب سایت هایی که نرخ پرش کم دارند رتبه بندی بالاتری می دهد ، بر اساس این نظریه که بازدید کنندگان زمان بیشتری را در سایت می گذرانند و ارزش آن را پیدا کنید.)
میانگین زمانی که بازدیدکنندگان در سایت می گذرانند
خطاهای خزیدن در سایت شما (خطاهایی که موتورهای جستجو در خزیدن محتوای آن در سایت شما پیدا کردند)
پیوندهای شکسته در سایت
کلمات کلیدی که کاربران را به سمت سایت شما سوق می دهد
لینک به سایت شما
زمان بارگیری صفحه وب
سایر اطلاعاتی که می تواند به شما در بهبود SEO کمک کند
10. طرح نگهداری وب سایت را اجرا کنید
نباید وب سایتی ایجاد کرد و اجازه داد کهنه شود. برای داشتن یک وب سایت موفق که رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد و هک نشود ، باید از نگهداری صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

در اینجا چند نکته برای ایجاد برنامه نگهداری وب سایت مشاغل کوچک آورده شده است:

حداقل هر ماه یک بار داده های Webmaster Tools را بررسی کنید و هرگونه خطای حیاتی را در زمان واقعی برای شما ایمیل کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود از داده های ترافیک استفاده کنید تا بتوانید بهتر از آنها پشتیبانی کنید.
برای بهینه سازی و رفع هشدارها و خطاها از داده های عملکرد استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام نرم افزارها همیشه به روز هستند.
اسکن های امنیتی را انجام دهید تا بدانید وب سایت شما از بدافزار پاک است و هک نشده است.
برای بررسی اینکه تغییرات خاصی در وب سایت شما به عملکرد کمک می کند یا خیر ، از "آزمایش تقسیم" استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر کالایی را می فروشید ، ممکن است دو نسخه از یک صفحه فرود خاص با تصاویر و متن های مختلف داشته باشید - آزمایش تقسیم به شما امکان می دهد ببینید کدام نسخه دارای نرخ تبدیل بالاتری است.
توصیه های من را در مورد SEO دنبال کنید (به نکته شماره 7 مراجعه کنید) ، و مطالب با کیفیت را به طور مداوم منتشر کنید (به نکته شماره 8 مراجعه کنید)
روش های دائمی و م toثر برای بازاریابی آنلاین کسب و کار خود را بیابید.
به کاربران وب سایت اجازه دهید در مورد سایت شما نظرات خود را ارائه دهند.
به بررسی مسابقه خود ادامه دهید و ببینید که آنها با حضور آنلاین خود چه کاری انجام می دهند و ببینید آیا کارهایی که انجام داده اند نیز می تواند برای شما مفید باشد.
حداقل از یک بار در روز و حداقل از 10 روز قبل مطمئن شوید که از وب سایت خود به چندین روش پشتیبان تهیه شده است.
نتیجه
همانطور که بعد از خواندن این مقاله می توانید بگویید ، ایجاد یک وب سایت عالی تجارت کوچک ممکن است به همان سادگی که فکر می کردید نباشد. با این حال ، اگر مراحل ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید ، تجارت کوچک شما شانس بسیار خوبی برای موفقیت در بازار آنلاین خواهد داشت.

  • نازنین رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی